Pla d'Actuació Municipal (PAM) 2023 - 2027
#PAMManresa Valora les accions del PAM i digues la teva
Aparcaments gratuïts sense zones blaves
Crear i/o habilitar terrenys o parcel·les com a zones d'estacionament per veïns de barris que no disposen de pàrquings propis o llogats, sobretot en localitzacions on hi hagi grans activitats socials com escoles de la zona de la Salle.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Jofre Sivillà Balaguer
El motiu pel qual existeix la zona blava és perquè la gent aparqui poca estona i de seguida tornin a quedar disponibles aquelles places d'aparcament. I funciona bastant bé, si t'hi fixes la ocupació acostuma a ser durant el dia d'un 60-70%, sempre hi ha lloc per gent que hagi de parar per algun motiu, recollir/deixar algú, càrrega i descarrega, compres, gestions...
Si et fixes en les zones que no hi ha zona blava has de fer vàries voltes fins que no trobes una plaça d'aparcament i és molest i genera tràfic, soroll i contaminació.
Si els veïns ocupen una plaça tot el dia, llavors tenim un desaprofitament de l'espai públic, l'espai que ocupa aquell cotxe durant 12h, hi podrien aparcar poca estona molts més cotxes, pel que s'aprofita més.
A més a Manresa hi ha matriculats uns 40.000 cotxes, i a la via pública no hi caben tots ni de lluny.
La gent no té ganes de pagar més i per molta dada que donguis no correspon el que realment volem els manresans quan anem a votar.
Jo recordo un temps quan hi havia zones que la gent aparcava el cotxes però el problema era la massificació. Si hi hagués algú amb capacitat i recursos "ajuntament" pogués fer més zones lliures i no zones blaves perquè la gent estaciones sense preocupar-se de quanta estona el pot deixar sense preocupar-se de no pagar de més.
Per molta ciutat sostenible que fem també és que sigui eficient i, si tenim en compte també a les xarxes socials i comentaris que arribin la gent a fer, veurem que vol la gent i així tenir una ciutat que volem. Els cotxes hi són i no els podran treure per molt vorera que es vulgui fer treien places d'aparcament o convertint-les en zones blaves. El transport públic de qualitat li queda molt tros i això és un tema de molts anys, dècades
"Volem els manresans quan anem a votar", no és gaire exacte aquesta afirmació, més aviat seria "volem els manresans que anem sovint en cotxe quan anem a votar", no tots els manresans utilitzen cotxe per desplaçaments habituals, això el primer.
La teva proposta seria llavors treure les ampliacions a voreres que s'ha fet al llarg de la ciutat i tornar a posar places d'aparcament? Si és així (que de fet és l'únic lloc on hi caben vàries places d'aparcament a la via pública) té varis punts:
1- Prop del 50% dels desplaçaments dintre de Manresa és fa a peu, és lògic que els vianants vulguin disposar s'una amplada de vorera comoda
2- Pèrdua d'espai urbà: els desplaçaments en cotxe encara que representin menys del 50% dels desplaçaments, ocupen gairebé tot el carrer. És a dir, s'ocupa molt espai pequè poca gent es pugui desplaçar
3- Increment de la demanda del cotxe: si ofereixes més places d'aparcament sense limitacions, més gent s'animarà a fer viatges en cotxe i continuarà tot ple
A mi m'agrada molt com tenen organitzat l'aparcament a la ciutat de Vic perquè disposa d'aparcaments dissuasoris gratuïts com el del Sucre, situat a prop del centre, de manera que pots accedir els darrers trams a peu.
Es podrien planificar més aparcaments gratuïts però en bones condicions com el del Pont de Ferro: l'aparcamnet de la Renfe i el de la pujada de la Gravera es regulen pels propis usuaris, estaria bé que ho poguessin asfaltar i pintar les places de pàrquing; els aparcaments que hi ha davant de la Joviat han col·locat uns vorals que és complicat aparcar sense picar amb les rodes
Altra banda, comprenc que les zones blaves existeixin per afavorir la disponibilitat i rotació d'aparcament en el rovell de l'ou de la ciutat.
Carregant els comentaris ...