Pla d'Actuació Municipal (PAM) 2023 - 2027
#PAMManresa Valora les accions del PAM i digues la teva
Autopista C-16 gratuïta
La ciutadania de Manresa es troba molt afectada pel precari servei de transport (tren, bus, carretera) en les vies de comunicació amb la ciutat de Barcelona.
Democratitzar una via com la C-16, descarregaria la C-55 i la C-58. Estalviaria possibles intervencions que malmetrien el mosaic agroforestal, descongestionaria les vies, els i les usuàries diàries veurien alleugerides les seves butxaques, disminuiria el temps de trajecte i augmentaria el seu benestar en el trajecte cap a la gran ciutat.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
6 comentaris
Conversa amb Jofre Sivillà Balaguer
Estic en contra, motius:
Tot tipus de transport motoritzat, al ser més ràpid que la mobilitat activa s’ha de pagar: els luxes es paguen.
Un peatge i una màquina validadora de un bus i d’un tren fan la mateixa funció, per tant no podem només eliminar 1 de les 2 coses ja que seria injust per l’altre mitjà.
Les autopistes tenen una construcció que s'ha d’assumir, a més d’això el manteniment que rep l’autopista és etern, per tant, els seus peatges també.
En una autopista els cotxes van batant més ràpid, però per cada km es gasta un 35% més de combustible. Això vol dir que contaminem més, i anem és ràpid, i això ha de tenir un cost de diners.
Aquesta contaminació ens afecta col·lectivament: si mirem només la nostra butxaca (en cas de que utilitzem aquest peatge) estem sent molt molt egoistes, i hem de pensar que no vivim sols.
1r Efecte: a la nostra salut, ja que respirar un aire contaminat és perjudicial.
2n Efecte: escalfament global, CO2.
Hem de proposar millores pel tren i no pel cotxe.
Estic d'acord en la proposta de la reducció de l’ús del cotxe i l’augment del transport públic i la bicicleta. Sabem que beneficia la salut dels ésssers vius i es redueixen els gasos d’efecte hivernacle.
Canviar el nostre mode de transport no depén exclussivament de nosaltres sinó de les polítiques i pressupostos de mobilitat que s'hi vulguin adreçar.
El 18 de març va ser notícia que l'autopista serà gratuïta per als cotxes que vagin i tornin en menys de 24h. a partir de la tardor. Penso que els treballador@s que en fan ús per poder accedir a la gran ciutat no veuran tant mermat el seu sou i es descongestionarà la C-55. Fent un ús de la C-16 més obert a totes les butxaques i evitant el desdoblement del possible desdoblement que hi havia previst per la C-55.
Completament d'acord amb la primera part del comentari. Però sembla que en la segona part ja no defençes el que la gent es canviï a mobilitat sostenibles, ja que la notícia es basa en que la gent continui fent servir el cotxe.
Ni que la C-16 sigui gratuïta (hi ha alternatives per tren i bus, o inclús en cotxe encara que la C-55 estigui més plena), ni desdoblar res (un munt de diners que s'hauria de destinar a la millora i manteniment del transport públic i carrils ciclistes interurbans).
La C-16 encara que la construcció ja estigui amortitzada encara s'ha de pagar costos de manteniment, per tant no pot ser gratuïta, però posiblement es podria ajustar el preu per tal que sigui només per cobrir aquests costos.
Per aprofitar els avantatges de la mobilitat sostenible, haurem de canviar els hàbits de viatge. Però la situació actual et brinda poder ser sostenible?He estat usuaria del tren com molts manresan@s: vagons atapeïts, avaries, llargues estones d’espera, haver d'agafar un autobús a mig camí per arribar al destí, robatoris de cable de coure... També he estat usuaria del bus: busos atapeïts perquè no s'inverteix amb més vehicles, retards, conductors que es perden, varietat d'incidències,... El carrilet és una línea que no passa ni per Terrassa ni per Sabadell.
Anar a treballar o estudiar pot ser un autèntic calvari amb transport públic. L'opció menys estressant és compartir cotxe, sortir de ciutat amb prou antelació per no topar amb les cues d'entrada a BcN i si pots utilitzar la C-16 o els túnels de Vallvidriera molt millor. Els usuaris del tren consideren un privilegi poder viatjar en cotxe perquè malviuen dia rere dia el trajecte cap a la feina. I la nostra salut, és sostenible?
Conversa amb Josep FF
També estic en contra de la proposta: quí pagaria la construcció i manteniment de les autopistes? entre tots a través dels impostos? també els qui no van amb cotxe? La prioritat per als diners públics ha de ser el transport col·lectiu.
Qualsevol transport o via pública necessita finançament pel seu manteniment des de la recollida d'impostos i el sistema tarifari.
Cal estudiar quin tipus de peatge s'aplica per a què qualsevol butxaca hi pugui accedir. Un sistema tarifari més just social i territorialment parlant.
Carregant els comentaris ...