Agenda Urbana de Manresa 2030
#agenda2030 Amb l'Agenda 2030, per no deixar ningú enrere!
12. Pacte socioeducatiu per a la inclusió i l'equitat
Progrés:
50%
1/ DESCRIPCIÓ DE L'ACCIÓ
Millora i consolidació del Pacte socioeducatiu de ciutat per promoure la no segregació escolar i l'equitat educativa a primària i a secundària, a través de:
- L’ampliació dels agents adherits al Pacte, per incloure entitats que treballen amb infants i joves, com associacions lleure, associacions de veïns, associacions esportives, etc.
- La creació de l’Observatori socioeducatiu, per concretar els indicadors per al correcte seguiment de la implementació i resultats del Pacte, i per guiar l’Ajuntament i els agents implicats en l’aplicació de mesures per a la no segregació escolar i l’equitat educativa.
2/ ACTIVITATS VINCULADES
- Ampliació dels agents adherits al Pacte, per incloure entitats que treballen amb infants i joves, com associacions lleure, associacions de veïns, associacions esportives, etc.
- Ampliació del ventall de mesures dissenyades i implementades en el marc del Pacte (establiment de plans d’igualtat als centres, reforma del protocol de matrícula viva,extraescolars gratuïtes per famílies vulnerables, programa educatiu sobre igualtat i no discriminació a l'escola, programes de coeducació, etc.).
- Creació de l’Observatori socioeducatiu, per concretar els indicadors per al correcte seguiment de la implementació i resultats del Pacte, i per guiar l’Ajuntament i els agents implicats en l’aplicació de mesures per a la no segregació escolar i l’equitat educativa.
3/ ODS RELACIONATS
4/ AGENTS PRINCIPALS DE COORDINACIÓ
- Ajuntament de Manresa
- Consell Escolar Municipal
5/ AGENTS IMPLICATS EN L'ACCIÓ
- Entitats adherides al Pacte Socioeducatiu de Manresa
- AMPAs, AFAs
- Entitats vinculades a l'educació a Manresa: Parc de la Sèquia, FUB, Centre de Recursos, Camp d'Aprenentatge del Bages, UPC
6/ RELACIÓ AMB ALTRES ESTRATÈGIES LOCALS
Versió 4
(de 4)
Editat per última vegada per
Darrera actualització el
06/02/2023 17:05
Referència: Manresa-RESU-2023-01-1217
Compartir: